Latvian Winter Championship 2016

Möödunud nädalavahetusel, 27. ja 28. veebruaril toimusid Lätis talvised kelgukoeraspordi võistlused, ametliku nimetusega Latvian Winter Championship 2016. Tegemist oli rahvusvahelise rakendispordi võistlusega, kus esimest korda peale kolme aastat sai Baltikumis taas võistelda lume peal. Seda üritust ähvardas samuti ärajäämine, sest jaanuaris sulas lumi täielikult ja tundus, et ka miinuskraadid ei kavatse naasta. Veel nädal enne võistlust ei olnud toimumine 100% kindel, kuid korraldajad ei jätnud lootust ja kõik toimus planeeritult. Võistluse asukohaks oli Madona maakonnas asuv suusabaas nimega Smeceres Sporta Baze, mis oma brošüüris reklaamib end kui kohta, kus on lumi igal aastal. Lund oli seal tõesti rohkem kui mujal ja üldse oli tegemist ilusa kohaga kuhu võiks teine kordki tagasi minna kasvõi sportlikku puhkust veetma.

Meie olime seda võistlust pikisilmi oodanud, kuigi heitlik talveilm ei lasknud palju trenni teha. Barnyga koos ei saanud me suusatamist üldse harjutada, sest siis kui lumi maas, oli Barny käpavigastusega „voodirežiimil“. Marit on saanud ühel talvisel võistlusel osaleda, kuid mina mitte ühelgi. See võistlus oli minu võimalus saada „käsi valgeks“ ning otsustasin minna võistlema Barnyga suusatajaveo klassi (SJ 1). Lisaks oli meiega kaasas veel Genka, kellega Marit sai proovida minipullingut*. Seal pidi Genka rinda pistma kiirete linnukoerte ja huskydega ning saavutas oma klassis 16 võistleja seast tubli 7. koha.

thumb_show2.php

Foto: Juris Maurans

*Minipulling – ala, kus koer peab enda järgi vedama väikest raskust (30 kg) aja peale mööda lühikest distantsi (ca 100 m). Koera on lubatud ergutada, teda kutsuda, ees joosta jne. Alla 20 kg ja üle 20 kg kaaluvate koerte jaoks on eraldi arvestus.

Päev enne võistlust läksin suusapoodi, et uurida, kas saaks oma suusad üle lihvida ja määrida, sest treeningud külateel olid jätnud oma jälje. Kahjuks ütles suusaspetsialist, et minu suusad ei ole enam väärt taastamist ja sobiksid hästi näiteks ahju kütmiseks. Poole tunni pärast jalutasin sealt poest välja uute suuskade ja keppidega ning tunduvalt paremate teadmistega, mis puudutab suusavarustust. Ainuke, mis komplektist puudus, olid uued suusasaapad, sest need olid mul enda arust piisavalt head. Saabaste juurde jõuan ma peagi tagasi.

Igatahes, suusad olid olemas ja me Barnyga olime valmis Läti lund proovima. Koha peale jõudes ootas meid ees mitmete järskude kurvide ja paljude tõusude ning langustega, väga tehniline rada. Mina ja Barny, kui vanad sileda maa mehed, olime üsna ehmunud kuigi pean tunnistama, et Barny üllatus oli ilmselt veel suurem, sest mina olin natuke luureinfot saanud interneti kaudu. Raja pikkuseks oli 5,5 km ja peale uute suuskade katsetamist ca 1,5 km hakkasin mõistma, kuhu ma sattunud olen. Meil mõlemil puudusid igasugused kogemused sellise rajaga, sest kodu ümbruses saame vaid mööda sirget tasast teed sõita. Kõige rohkem kartsin, et võin mäest alla lastes koerale tagant sisse sõita.

24981501549_f9818f2dc3_h

Foto: Juris Maurans

Esimese päeva sõit – päike paistis ja keskpäevane aeg tegi ilma üsna soojaks, koertel olid keeled pikalt suust väljas ning nii mõnigi rakend tuli suusastaadionile lonkides. Kuna me ei jõudnud rajaga enne tutvuda, siis läksime puhta lehena võistlustulle. Ilus start, esimene tõus ja peale seda langus ning 90-kraadine keeramine. Barny läks mäest alla korraliku galopiga ja mina hakkasin valima puud, kuhu pihta ma kohe sõidan. Õnneks avastasin, et suudan üsna hästi suure hoo pealt suuskadel manööverdada ning jäime seekord püsti. Barny oli väga tubli ja püüdlik, sest languste peal pidi ta jooksma piisavalt kiiresti, et mitte mulle jalgu jääda ja tõusude peal pidi mind mäest üles vedama. Viimane tekitas temas natuke segadust, sest minu tõusude võtmine oli kõike muud kui kiire ja sujuv. Olime ikkagi kaks sileda maa meest, kes eksisid ära künklikule maastikule. Paraku ei õnnestunud sõit ilma kukkumisteta. Esimesel korral läks veoliin suuskade ümber sõlme ja teine kukkumine oli ca 1 km enne lõppu, kui peale järsku langust oli terav keeramine vasakule. Seda kurvi ma välja ei võtnud ja kukkusin nii õnnetult, et kui üles tõusin, avastasin, et mu suusasaapa tald oli liimist lahti tulnud. Sisuliselt oli saapatald suusaklambri küljes, kuid saabas oli talla küljes ainult kanna poolt. Selle kohta võiks öelda vist Murphy seadus, sest saapad olid ainukesed, mida ma ei raatsinud uusi osta. Uisusammu teha ei olnud võimalik, kuid katkestada ma ei tahtnud. Küsisin raja ääres olevatelt inimestelt palju veel lõpuni jäänud on ja hakkasime järgmisest tõusust paaristõugetega klassikasammul üles rühkima. Kui jõudsime finišisse, olin õnnelik, et ei pidanud katkestama ja et jõudsime mõlemad tervelt tagasi.

Foto: Andrus Maimann

Teise päeva sõit – sain kohalikust suusarendist suusasaapad, mis olid tunduvalt kaasaegsemad, kui minu omad ning sõita oli ka mugavam. Ilm oli hommikuselt krõbe ning kergelt pilves, liigset palavust polnud karta. Sõit läks paremini kui eelmisel päeval, ainult üks õnnelik kukkumine samas kurvis, kus eelmisel päeval saapa lõhkusin. Kiirelt püsti ja edasi! Mingi hetk tabasin tõusu peal õiget rütmi ja tundsin, et liikumine läks palju kergemaks ja sujuvamaks. Jäime terveks ja parandasime aega kolme minuti võrra.

12809872_10204140458510000_1284196119_o

Foto: Tiina Topoleva

Kokkuvõttes saime meeste suusatajaveo klassis Läti talvistelt meistrivõistlustelt 6. koha, mis on auväärne tagantpoolt esimene koht. Teeme Barnyga koos sügava kummarduse ja lubame naasta lumistele radadele järgmisel aastal, kui oleme loodetavasti saanud trennis koguda ka tõusumeetreid. Ilma põrumisteta ja nendest saadud kogemusteta ei tule ka võitusid. Talviste aladega on selleks hooajaks kõik, ees ootab kuivamaa võistlusi täis aprillikuu Eestis, Lätis ja Leedus.

12776680_10204140489270769_742341354_o

Advertisements

One thought on “Latvian Winter Championship 2016

1. Pingback: Ellujäämiskursused Lätis ehk Latvian Winter Championship 2017 | HENDRA